مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند

مبانی نظری ابعاد ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ابعاد ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند
ادبیات نظری ابعاد ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ابعاد ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری ابعاد ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند

 

 

 

 

چکیده

یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388)این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند بر تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی-موردی محسوب می شود. مشتریان شرکت پیشرو پلاستیک خزر 480 نفر می باشند که جامعه آماری این تحقیق بوده و برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول كرجسی و مورگان نمونه ای به حجم حداقل 214 نیاز می‎باشد و با استفاده از نرم افزار لیزرل و روش آماری مدل معادلات ساختاری به بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق پراخته شد. نتاج تحقیق نشان می دهد رابطه مثبت و معنی داری میان کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند و ارزش ویژه برند وجود دارد و همچنین کانال توزیع و قیمت از طریق تاثیر گذاری بر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

آمیخته بازاریابی

تصویر ذهنی

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

ارزش ویژه برند 

 

 

 

 

1-1 مقدمه

یکی ازالزمات ایجاد برندی قوی شناخت هر یک از عواعل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است. درمحیط بازار امروز شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد که از طریق این برنامه های بازاریابی می‎توان  برایجاد و افزایش ارزش ویژه برند تاثیر گذاربود. راهبردهای شبکه ی توزیع، استراتژی های ارتباطی، راهبردهای قیمت گذاری وسایرفعالیت های بازاریابی می‎توان ند باعث تضعیف یا تقویت برند شدند (یوودانته، 2000). اگرچه برند به صورت آشکار برای سازمان وشرکت ارزش آفرینی می کند، اما ریشه این ارزش در مشتری قرار دارد (کلر، 2001). درحقیقت، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، تعیین کننده ارزش واقعی برند است (دیواندری، 1390)  

 

1-2 بیان مساله

نقش برند ها درشناسایی محصول شرکت دربازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیراست. با گسترش عرصه رقابتی وهجوم برندهای جهانی به بازار داخلی، توجه به مفهوم برند وارزش ویژه آن برای شرکت های داخلی به منظوربه دست آوردن سهم بیشتری ازبازار تأثیر گذاراست. امروزه الزاماً نوآوری وبرتری فنی تنها عامل های اساسی برای موفقیت نیستند؛ دربازارهایی که محصولات وخدمات، روز به روزبا هم تطابق وسازگاری پیدا می کنند، یک برند قوی ممکن است تنها مشخصه ای باشد که محصول یا خدمت عرضه شده از رقبا متمایزمی سازد(kotler& pfoertsch, 2006). درایران برند ها بعنوان یک داریی درترازنامه قید نمی شوند؛ این امر سبب خنثی شده تمرکز بلند مدت مدیریت برتوسعه درونی برند است. بنابراین جریان نقدی وسودهای کوتاه مدت غالباً بعنوان پارامترهای مهم عملکرد استفاده می شوند. 

 

کشورایران تولیدات داخلی بسیاری دارد اما در زمینه برنامه ریزی موفق نبوده اند مشکلات زیادی فرا روی این صنعت است. که مطالعه همه آنها دراین تحقیق امکان پذیر نیست ویکی از چالش ها از دیدگاه متخصصان این حوزه، مسائل بازاریابی وبرند می‎باشد که الگویی بهینه دراین زمینه تعریف نشده است. درسال های اخیر، میزان ورود کالاها با نشان های تجاری متنوع و تمایل زیاد فروشندگان به نشان های تجاری ساخت کشورهای خارجی به معضلی برای تولید کنندگان ساخت ایران تبدیل شده است، با اینکه بسیاری از محصولات ساخت داخل از نظر کیفیت و قیمت توانایی رقابت با تولیدات خارجی رادارا هستند، از جایگاه مناسبی دربین مصرف کنندگان برخوردار نیستند و با توجه به این موارد و بالارفتن میزان توقعات و انتظارات مصرف کنندگان و… در موقعیتی هستند که سهم بازار خود را در خطر می بینند. 

 

باتوجه به تحولات اقتصادی بوجود آمده درکشور، بازار شدیداً رقابتی شده بنابراین شرکت ها به دنبال کسب مزیت رقابتی ازطریق سرمایه گذاری درایجاد برند خواهند بود ونقش برندینگ دربازارهای تجاری پررنگ ترمی شود(امیرشاهی؛ 1389 ). نامهای تجاری قوی علاوه برایجاد مزیت رقابتی، نقد ینگی سازمان را افزایش وجریان نقدینگی را تسریع نموده، امکان افزایش قیمت، سود دهی و وفاداری بیشتر مشتریان را فراهم آورده است(madden et al, 2006) بنابراین می‎توان  گفت ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها پیشنهاد شده، که طی دهه های گذشته شکل گرفته وتکامل یافته است. 

 

یکی از الزامات ایجاد برندی قوی شناخت هریک ازعوامل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است (سلیمانی؛ 1389) که یکی از عوامل تاثیر گذار بر ارزش برند آمیخته بازاریابی می‎باشد و بابررسی نحوه اثرگذاری آن می‎توان  عناصری را که تأثیربیشتری برارتقای برند دارند، شناسایی نمود ومنابع بیشتری را به آن اختصاص داد. ازاین رو دراین تحقیق به بررسی بیان تأثیر آمیخته بازاریابی وتصویر شرکت برارزش ویژه برند پرداخته شده است که می‎توان د به صورت راهنما ومعیاری فعالیت های شرکت را درجهت ایجاد یک برند قوی ترهدایت وارزیابی کند. افزایش ارزش ویژه ازدیدگاه مشتریان وبه عبارتی ایجاد یک برند قوی منافع بسیاری برای شرکت های تجاری دارد. بطور دقیق تر می‎توان  گفت افزایش ارزش ویژه ی برند احتمال انتخاب یک برند را افزایش می دهد(PiTTa&Katshis, 1995)لازم به ذکر است متغیر های مدل مفهومی شامل ارزش ویژه برند، آگاهی ازبرند /تداعی ذهنی، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، تصویر شرکت، کانال توزیع، قیمت، فعالیت های ترفیعی و خدمات پس از فروش می باشند و با توجه به موارد بالا سوال اصلی تحقیق را اینگونه بیان می کنیم “تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر چگونه است؟”

 

 

 

 

 

 

واژه های کلیدی:

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مساله 3

1-3 اهمیت وضرورت تحقیق 4

1-4 اهداف تحقیق 5

1-4-1 اهداف فرعی 5

1-5 چارچوب نظری 6

1-6 مدل مفهومی تحقیق 9

1-7 فرضیه ها 9

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه 12

2-2 برند 12

2-3 ارزش ویژه برند 13

2-4 کیفیت درک شده 13

2-5 وفاداری به برند 14

2-5-1 رویکرد نگرشی 14

2-5-2 انواع وفاداری 15

2-6 آگاهی از برند 16

2-6-1 تصویر فرشگاه 17

2-7 آمیزه بازاریابی 18

2-7-1 محصول 18

2-7-2 خدمات پس از فروش: 19

2-7-3 قیمت 19

2-7-4 توزیع 20

2-7-5 ترویج 21

2-7-6 تبلیغات 21

2-7-7 پیشبرد فروش 22

2-7-8 روابط عمومی 22

2-7-9 نیروی فروش 22

2-7-10 بازاریابی مستقیم (فروش حضوری) 22

2-8 پیشینه داخلی 23

2-9 پیشینه خارجی 24

2-10 تعریف واژگان 26

 

منابع و مآخذ

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1 انواع وفاداری 15

 

 

فهرست اشکال 

شکل 1-1 چهارچوب مفهومی تحقیق (کیم وهیون، 2011) 9

شکل 2-1 کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند 23

 

 

پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از مدل تعالی سازمانی

پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از مدل تعالی سازمانی پرسشنامه ارزیابی عملکرد پرسشنامه ارزیابی عملکرد با مدل تعالی سازمانی پرسشنامه ارزیابی عملكرد بر اساس مدل تعالی سازمانی پرسشنامه مدل تعالی سازمانی دانلود پرسشنامه تعالی سازمانی سوالات ارزیابی efqm نمونه پرسشنامه…

پاورپوینت ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG)

پاورپوینت ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG) دانلود پاورپوینت ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG) ماتریس گروه مشاوره بوستون توضیح علامت سوال در ماتریس BCG توضیح ستاره در ماتریس BCG توضیح گاوهای شیرده در ماتریس BCG توضیح سگ ها در ماتریس BCG طراحی ماتریس…

ساختار فرش ترکمن و بررسی عناصر ظاهری آن از نگاه انسان شناسی هنر

ساختار فرش ترکمن و بررسی عناصر ظاهری آن از نگاه انسان شناسی هنر ساختار فرش ترکمن بررسی عناصر ظاهری فرش ترکمن نگاه انسان شناسی هنر به فرش ترکمن بررسی فرش ترکمن از دیدگاه انسان شناختی عناصر صوری در مطالعه فرش…

بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با فرسودگی شغلی معلمان مقطع ابتدایی

بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با فرسودگی شغلی معلمان مقطع ابتدایی فرهنگ سازمانی فرسودگی شغلی فرسودگی شغلی معلمان رابطه فرهنگ سازمانی با فرسودگی شغلی رابطه فرهنگ سازمانی با فرسودگی شغلی معلمان پایان نامه فرسودگی شغلی پایان نامه فرسودگی شغلی معلمان پایان…

بهسازی زمین سد شهریار میانه به روش جت گروتینگ

بهسازی زمین سد شهریار میانه به روش جت گروتینگ اصلاح خاک بهبود زمین سد شهریار میانه تزریق با فشار بالا ستون خاک سیمان بهسازی زمین سد شهریار میانه به روش جت گروتینگ بهسازی زمین به روش تزریق با فشار بسیار…

بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی

بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی زیبایی سفالینه های شوش نقوش و نگاره های ظروف دانلود پایان نامه رشته هنر و گرافیک بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی بررسی زیبایی سفالینه های شوش دانلود پایان نامه هنر و…

فرمان اتومبیل

فرمان اتومبیل انواع فرمان سیستم فرمان فرمانهای power steering فرمان اتومبیل سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک دانلود مقاله و تحقیق مکانیک رفتن به سایت اصلی فرمان…

پاورپوینت شناخت تصاویر گل و گیاهان دارویی و علفهای هرز

پاورپوینت شناخت تصاویر گل و گیاهان دارویی و علفهای هرز کلمات کلیدی : علفهای هرز گیاه پزشکی گیاهان دارویی گیاهی علف آشنایی با علف هرز گل و گیاه شناخت گل و گیاه تصاویر گیاهان گیاهان پزشکی و دارویی رفتن به…

دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر با عنوان طراحی وبسایت

دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر با عنوان طراحی وبسایت صفحات وب طراحی وبسایت راه اندازی سایت پیاده سازی یک وبسایت دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر دانلود گزارش کارآموزی کامپیوتر دانلود کارآموزی کامپیوتر دانلود گزارش کارآموزی رفتن به سایت اصلی دانلود…

پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان وب سایت همایشهای صدا و سیما

پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان وب سایت همایشهای صدا و سیما دانلود پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان وب سایت همایشهای صدا و سیما معماری UML آشنایی با SQL طراحی وبسایت آشنایی با زبان VB سیستم همکاری…

پروتکل درمانی فراشناختی گروهی در 8 جلسه 60 دقیقه ای

پروتکل درمانی فراشناختی گروهی در 8 جلسه 60 دقیقه ای کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل درمانی فراشناختی پروتکل درمانی فراشناختی اضطراب پروتکل درمانی فراشناختی افسردگی خرید پروتکل درمانی فراشناختی اضطراب…

پاورپوینت عوامل محدود کننده و تمرین برای سلامت و آمادگی جسمانی

پاورپوینت عوامل محدود کننده و تمرین برای سلامت و آمادگی جسمانی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت عوامل محدود کننده و تمرین برای سلامت و آمادگی جسمانی پاورپوینت عوامل محدود کننده سلامت و آمادگی جسمانی پاورپوینت تمرین برای سلامت و آمادگی…

پایان نامه رشته کشاورزی با عنوان تاریخچه، نامگذاری، و اهمیت اقتصادی گندم

پایان نامه رشته کشاورزی با عنوان تاریخچه، نامگذاری، و اهمیت اقتصادی گندم گندم بیماری‌های گندم اهمیت اقتصادی گندم سطح زیر كشت گندم دانلود پایان نامه رشته کشاورزی با عنوان تاریخچه، نامگذاری، و اهمیت اقتصادی گندم سیستم همکاری در فروش فایل…

پرسشنامه بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش

پرسشنامه بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش پرسشنامه سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده سنگه ابعاد سازمان یادگیرنده در پرسشنامه پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه دانلود پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه پرسشنامه استاندارد سازمان…

پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن

پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن تعریف بحران انواع بحران مقایسه بحران های تدریجی و ناگهانی موقعیت بحران مراحل بحران پیشگیری بحران مدیریت بحران مدلهاي مديريت بحران نظريه تعادل در مديريت بحران…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری دانلود مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری فصل…

موقعیت اشخاص در حقوق بین الملل از دیدگاه کمیسیون حقوق بین الملل

موقعیت اشخاص در حقوق بین الملل از دیدگاه کمیسیون حقوق بین الملل مسئولیت حقوق بین الملل کمیسیون حقوق بین الملل دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق موقعیت اشخاص در حقوق بین الملل از دیدگاه کمیسیون حقوق بین الملل دانلود مقاله کارشناسی…

پروژه پایانی رشته صنایع و معادن با عنوان بارکد

پروژه پایانی رشته صنایع و معادن با عنوان بارکد RFID بارکد بارکد خوان چیست زبان مشترک کالا شماره گذاری محصولات سیستم های شناسایی خود کار دانلود پروژه پایانی رشته صنایع و معادن با عنوان بارکد Barcode Reader چیست کاربرد سیستم…

بیع با ثمن شناور از دیدگاه فقه

بیع با ثمن شناور از دیدگاه فقه ثمن در عقد بیع عقد بیع با ثمن شناور پایان نامه بیع با ثمن شناور عدم تعیین ثمن در بیع اعتبار بیع با ثمن شناور اعتبار بیع با ثمن شناور در فقه بیع…

شرایط اساسی صحت معامله در فقه و قانون مدنی

شرایط اساسی صحت معامله در فقه و قانون مدنی مفهوم اهلیت و شرایط آن موارد اشتباه‌ باعث‌ بطلان‌ معامله موارد‌ اشتباه‌ موجب‌ خيار فسخ موارد اشتباه‌ موثر در معامله فرق بين‌ معامله‌ باطل‌ و معامله غيرنافذ فرق بين‌ اضطرار و…

توربین بادی

توربین بادی تاریخچه توربین بادی توربین ژنراتور بادی انرژی مکانیکی توربین های بادی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید تحقیق و مقاله برق رفتن به سایت اصلی توربین…

انعکاس موضوع مرگ و شهادت در شعر دفاع مقدس

انعکاس موضوع مرگ و شهادت در شعر دفاع مقدس مضمون مرگ در شعر دفاع مقدس مضمون شهادت در شعر دفاع مقدس مرگ و شهادت در اشعار دفاع مقدس درون مایه مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس انعکاس موضوع…

پیامدها و عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر و بررسی شیوه ها و اقدامات درمانی آن

پیامدها و عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر و بررسی شیوه ها و اقدامات درمانی آن کلمات کلیدی : طبقه بندی مواد مخدر تاریخچه اعتیاد در جهان تاریخچه مواد مخدر  در ایران دیدگاههای نظری و تئوریک اعتیاد پیشگیری از اعتیاد…

ویدئوآرت در ایران و معرفی هنرمندان شاخص آن

ویدئوآرت در ایران و معرفی هنرمندان شاخص آن ویدئوآرت ویدئوآرت در ایران ویدئوآرتیست های ایرانی معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت در ایران ویدئوآرت در ایران و معرفی هنرمندان شاخص آن دانلود پروژه ویدیوآرت دانلود پایان نامه هنر دانلود پایان نامه رشته…

روش جدید مدل سازی مجازی ساختارهای مایكروویو در FDTD

روش جدید مدل سازی مجازی ساختارهای مایكروویو در FDTD ساختار مایكروویو مدل سازی مجازی پاسخ پهن باند FFT FDTD رفتن به سایت اصلی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *