مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

چیستی و چگونگی مدل تحلیل پوششی داده ها در بررسی ارزیابی عملکرد

چیستی و چگونگی مدل تحلیل پوششی داده ها در بررسی ارزیابی عملکرد مفهوم کارایی و انواع آن ابعاد ارزیابی عملکرد انواع کارایی از نظر فارل تفاوت بهره وری و کارایی روش های تحلیل نسبت اندازه گیری کارایی به روش تحلیل…

پرسشنامه سنجش هراس اجتماعی

پرسشنامه سنجش هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور و همکاران پرسشنامه هراس اجتماعی spin روایی و پایایی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور تفسیر پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه هراس اجتماعی spin روایی…

پاورپوینت آشنایی با پادکست

پاورپوینت آشنایی با پادکست پاورپوینت آشنایی با پادکست پادکست چیست معادل فارسی پادکست تاریخچه پادکست گسترش پادکست ها ویژگیهای پادکست سرویس پادکست چگونه به یک پادکست گوش کنیم چگونه پادکست خود را در موتور های جستجو ثبت کنیم رفتن به…

مبانی نظری مدل بومی برای شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران

مبانی نظری مدل بومی برای شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران توسعه پايدار ابعاد توسعه پايدار خط مشی گذاری زیست محیطی نگرش بومی خط مشی گذاری زیست محیطی شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران الگو سیاست های زیست…

نقش دیوان کیفری بین المللی در تامین صلح جهانی

نقش دیوان کیفری بین المللی در تامین صلح جهانی تامین صلح جهانی اختلافات بین المللی دیوان کیفری بین المللی شورای امنیت و صلح جهانی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی نقش دیوان کیفری بین المللی در…

جزوه توپولوژی جبری استاد فخری

جزوه توپولوژی جبری استاد فخری جزوه توپولوژی جبری استاد فخری رفتن به سایت اصلی جزوه توپولوژی جبری استاد فخری قسمت اول : 23 صفحه قسمت دوم : 22 صفحه قسمت سوم : 24 صفحه دست نویس دانشحجو از مطالب کلاس…

بررسی ابعاد و مدلهای وفاداری به برند و رضایت مشتری

بررسی ابعاد و مدلهای وفاداری به برند و رضایت مشتری مدلهای وفاداری به برند عوامل موثر بر وفاداری مشتریان ابعاد رضایت مشتری مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری رضایتمندی و وفاداری مشتریان دانلود پایان نامه رضایت مشتری دانلود پایان نامه وفاداری…

پرسشنامه و آزمون درک شنیداری

پرسشنامه و آزمون درک شنیداری کلمات کلیدی : آزمون شنیدن آزمون درک شنیداری پرسشنامه شنیدن پرسشنامه درک شنیداری پرسشنامه مهارت‌های گوش دادن دانلود پرسشنامه مهارت‌های گوش دادن رفتن به سایت اصلی برای تهیه آزمون شنیدن، پیش از هر چیز 5…

پروپوزال ارزیابی ارتباط توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارمندان شرکت مخابرات

پروپوزال ارزیابی ارتباط توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارمندان شرکت مخابرات رضایت شغلی توسعه منابع انسانی رضایت شغلی کارکنان رابطه توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارکنان ارتباط توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارمندان پروپوزال ارتباط توسعه منابع…

پاورپوینت تحلیل محتوا ارشد علوم اجتماعی

پاورپوینت تحلیل محتوا ارشد علوم اجتماعی پاورپوینت کاربرد تحلیل محتوا ارشد علوم اجتماعی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کاربرد تحلیل محتوا ارشد علوم اجتماعی به تعداد 83 اسلاید قابل ویرایش مناسب دانشجویان ارشد و دکتری گرایش های علوم اجتماعی  …

پاورپوینت بررسی انواع بیمه‌های اتکایی از لحاظ حقوقی

پاورپوینت بررسی انواع بیمه‌های اتکایی از لحاظ حقوقی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی انواع بیمه‌های اتکایی از لحاظ حقوقی تعریف بیمه اتکایی ساختار بیمه اتکایی تاریخچه پیدایش بیمه اتکایی مهمترین علل خريد پوشش اتكايي مهم‌ترین جنبه‌هاي حقوقي بيمه اتكايي جنبه‌های…

مقاله ترجمه شده تأثیر ریسک ضعف خرده فروشی در هماهنگی زنجیره تأمین (به همراه مقاله اصلی)

مقاله ترجمه شده تأثیر ریسک ضعف خرده فروشی در هماهنگی زنجیره تأمین (به همراه مقاله اصلی) کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده مهندسی صنایع مقاله ترجمه…

وضعیت حقوقی عقد نکاح در صورت اختلاف زوجین در مورد نوع عقد نکاح و شرایط آن

وضعیت حقوقی عقد نکاح در صورت اختلاف زوجین در مورد نوع عقد نکاح و شرایط آن کلمات کلیدی : عقد نکاح در فقه پایان نامه عقد نکاح وضعیت حقوقی عقد نکاح عقد نکاح و شرایط آن عقد نکاح از نظر…

پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی دکتر مهر محمدی

پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی دکتر مهر محمدی پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی دکتر مهر محمدی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی دکتر مهر محمدی به تعداد 162 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و…

پرسشنامه بررسی علل شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران

پرسشنامه بررسی علل شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران کلمات کلیدی : پرسشنامه اسکان غیر رسمی پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی دانلود پرسشنامه اسکان غیر رسمی دانلود پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه…

آشنایی با دیگها

آشنایی با دیگها دیگ انواع دیگ نحوه انتخاب دیگ دانلود مقالات رشته مکانیک دانلود مقالات مهندسی مکانیک دانلود مقالات مکانیک آشنایی با دیگها دیگهای بخار رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک آشنایی با دیگها دیگ ها: ھﻤﺰﻣﺎن ﺑﺎ…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری شادکامی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری شادکامی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادکامی مبانی نظری شادکامی پیشینه تحقیق شادکامی پیشینه داخلی شادکامی پیشینه خارجی شادکامی پیشینه پژوهش شادکامی پیشینه نظری شادکامی ادبیات نظری شادکامی چارچوب نظری شادکامی…

شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی

شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی فرآیند ارزیابی عملکرد بهسازی نیروی انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه پایان‌نامه…

مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری

مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری رشته حسابداری دانلود مقالات حسابداری دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری حسابداری مالی حسابداری صنعتی حسابداری مالیاتی حسابداری بیمه حسابداری بانكها رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری…

پایان نامه بررسی کمال گرایی و نظریه های مربوط به آن

پایان نامه بررسی کمال گرایی و نظریه های مربوط به آن کلمات کلیدی : ابعاد کمال گرایی انواع کمال گرایی پایان نامه کمال گرایی نظریه های کمال گرایی عوامل موثر بر کمال گرایی رویکردهای مربوط به کمال گرایی نظریه هورنای…

معماری بنا قوام دوله

معماری بنا قوام دوله معماری سنتی تاریخچه بنا قوام دوله معماری بنا قوام دوله سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق معماری رفتن…

مبانی نظری حقوق بیگانگان

مبانی نظری حقوق بیگانگان مبانی نظری حقوق بیگانگان دانلود مبانی نظری حقوق بیگانگان پیشینه تحقیق حقوق بیگانگان ادبیات نظری حقوق بیگانگان فصل دوم پایان نامه حقوق بیگانگان مبانی نظری و پیشینه تحقیق حقوق بیگانگان ادبیات و مبانی نظری حقوق بیگانگان…

علل و عوامل فقر در اسلام و بررسی آثار آن

علل و عوامل فقر در اسلام و بررسی آثار آن کلمات کلیدی : جایگاه فقر در اسلام تعریف فقر در اسلام تحقیق درباره فقر تحقیق درمورد فقر پایان نامه فقر علل و عوامل فقر در اسلام بررسی آثار فقر در…

تحلیل های علمی تولید گندم در ایران و جهان (اقتصاد گندم ایران )

تحلیل های علمی تولید گندم در ایران و جهان (اقتصاد گندم ایران ) ضایعات گندم و نان تولید گندم در ایران توسعه کشاورزی در ایران بازاریابی صادراتی گندم ایران دانلود مقاله تحلیل های علمی تولید گندم در ایران و جهان…

مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده ‌کاوی

مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده ‌کاوی داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده کاوی پایان نامه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *