مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری 72 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری 72 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری فناوری tam
پیشینه تحقیق فناوری tam
مبانی نظری فناوری tam در صنعت بانکداری
پیشینه تحقیق فناوری tam در صنعت بانکداری
مبانی نظری مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری
پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری

رفتن به سایت اصلی

ما در این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری را مورد بررسی قرار می دهیم. در ابتدا مبانی نظری مدل پذیرش فناوری tam  و تشریح مفهوم صنعت بانکداری را داریم. در ادامه پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری بصورت کامل آ.رده شده است.

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری مدل پذیرش تکنولوژی TAM :

مدل پذیرش فناوری توسط دیویس در سال 1986 توسعه یافته است. این مدل توجیه و پیش‌بینی پذیرش سامانه‌های اطلاعاتی  توسط افراد را بیان  می‌کند. TAM به عنوان ابزار دقیق مطالعه برای بررسی پذیرش و استفاده ازتکنولوژی و فناوری اطلاعات با توجه به عناوین مورد تقاضا از کاربرد سامانه اطلاعاتی/ فناوری اطلاعات بکار می‌رود.به طور کلی در بیشتر موارد از دیدگاه برنامه‌ریزی، TAM هدایت، توسعه، نوآوری و اجرای فناوری بین بخش‌های تلفن بانک  فناوری اطلاعات را به طور مفیدتری توانمند می‌کند (یو و همکاران، 2007).   

 

 

 

ارزش مدل پذیرش فناوری پذیرفته شده به عنوان چارچوب مؤثر و به صرفه برای تبیین پذیرش سامانه‌های اطلاعاتی توسط کاربران است (داویس و همکاران، 1989). محققان سامانه‌های اطلاعاتی با بررسی و بررسی‌های مجددTAMاعتبار آن را تائید و دنبال پذیرش سامانه‌های اطلاعاتی متنوع توسط افراد هستند (دول و همکاران، 1998 ).TAMبطور وسیع‌تری توسط محققان و دست اندرکاران برای کمک به پیش‌بینی و مفهوم‌سازی پذیرش استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی توسط کاربر می‌باشد (وانگ و همکاران، 2003).TAMدارای توانایی توصیف چگونگی باورهای فردی مشتری است و ارزش عمده پیشنهاد استفاده از آن تا اندازه‌ای درک نگرش به از سیستم فناوری اطلاعات با سایر خدمات بانکداری نوین از جمله تلفن بانک و این که آیا به استفاده از سامانه گرایش دارند یا نه را توصیف می‌کند (یو و همکاران، 2007). 

 

 

 

مدل پذیرش فناوری به مدیران ارشد مسئول برای عرضه و توسعه سیستم فناوری اطلاعات در بانکداری نوین آن-این و به برنامه‌ریزان سامانه‌های اطلاعاتی، مبتنی بر ایجاد گرایش فناوری اطلاعات کاربران کمک می‌کند. این می‌تواند به تغییرات و اصلاحات واقعی در رفتار افراد، یا در نهایت، شناخت بیشتر این دانش به کارشناسان فناوری و بانکی امکان توسعه روشهای جدید برای پشتیبانی از نیازها و انتظارات مشتریان تلفن بانک  فناوری اطلاعات را می‌دهد (یو و همکاران، 2007).

  

 

یکی از مزایای کلیدی استفاده از TAMبرای درک رفتار کاربردی سامانه است که چارچوبی را برای بررسی اثرمتغیرهای بیرونی روی کارکرد سامانه فراهم می‌کند (هانگ و همکاران، 2001).  طبق TAMپذیرش فناوری اطلاعات توسط تمایل به استفاده واقعی از سامانه تعیین می‌شود، که گرایش نیز با سهولت ادراک‌شده و مفید بودن ادراک‌شده از سامانه تعیین می‌شود. طبق نظر دیویس دو عامل در تعیین نگرش افراد که منجر به پذیرش فناوری می‌شود نقش دارد، این دو عامل ادراکات فرد در مورد سهولت استفاده و مفید بودن فناوری مورد نظر است.

 

 

 

ادراکات فرد در مورد مفید بودن یک فناوری اطلاعاتی به معنی میزانی است که فرد تصور می‌کند که استفاده ازیک فناوری خاص موجب بهبود عملکرد شغلی وی در سازمان می‌شود ویا به انجام بهتر کار مورد نظر کمک می‌کند (دیویس و همکاران، 1989). که این کمک می‌تواند از طریق کاهش زمان انجام وظیفه یا ارایه اطلاعات به هنگام باشد. تحقیقات زیادی که در زمینه سامانه‌های اطلاعاتی انجام شده، نشان داده است که مفید بودن درک شده تأثیر مهمی بر قصد استفاده از فناوری مورد نظر دارد. در واقع دلیل اصلی استفاده افراد از فناوری‌های اطلاعاتی در بانکداری نوین از جمله تلفن بانک  این است که افراد استفاده از این سامانه‌ها را برای انجام عملیات مورد نظر مفید می‌دانند.

 

 

 

ادراکات فرد در مورد سهولت استفاده به درجه‌ای اطلاق می‌شود که شخص معتقد است که یادگیری نحوه استفاده و کار کردن با یک سامانه خاص نیازمند تلاش اندکی از لحاظ ذهنی  می‌باشد (دیوییس و همکاران، 1989). این دو عامل بر طرز نگرش فرد نسبت به استفاده از یک سامانه خاص تأثیر می‌گذارند و طرز نگرش بر تمایل فناوری اطلاعات فرد به استفاده از سامانه مورد نظر تأثیر می‌گذارد و تمایل به استفاده واقعی از سامانه منجر خواهد شد. طرز نگرش نسبت به سامانه، ارزیابی فرد از مطلوبیت استفاده از یک سامانه اطلاعاتی است و تمایل فناوری اطلاعات یا قصد استفاده کننده میزان احتمال بکارگیری سامانه توسط فرد است (لو و همکاران، 2003).  

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-1- مقدمه12
2-1-2-تئوری عمل منطقی13
 2-1-3-تئوری رفتار برنامه ریزی شده15
2-1-4-مدل  پذیرش تکنولوژی16
2-1-5-توسعه تحقیقات TAMدر طول زمان19
2-1-5-1- دوره معرفی مدل19
2-1-5-2- دوره اعتبارسنجی مدل 20
2-1-5-3- دوره توسعه مدل21
2-1-5-4- دوره تکامل مدل22
2-1-6- پیشنهاد افزودن متغیرهایی برای شرایط ایران24
2-1-6-1- عواطف و احساسات24
2-1-6-2- هنجارهای اجتماعی24
2-1-6-3- بروندادهای اجتماعی25
2-1-7- مدل اصلاح شده برای شرایط ایران25
2-2-مشتری‌گرایی26
2-3-فرایند پذیرش27 
2-4-تئوری انتشار نوآوری28
2-4-1-فاکتورهای مؤثر در انتشار و گسترش نوآوری‌ها و محصولات جدید29
2-5- سیر تحول فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری30
2-5-1- دوره اول: اتوماسیون پشت باجه 31 
2-5-2- دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه31
2-5-3- دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب‌هایشان32
2-5-4- دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و مرتبط کردن مشتریان با کل عملیات بانکی32
2-6-تعریف و مفهوم بانکداری الکترونیک33 
2-6-1-دستورالعمل FDIC34
2-7- مزایای بانکداری35 
2-8- زیر ساخت‌های‌ بانکداری 37
2-8-1- زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی مناسب37
2-8-2-امنیت تبادل اطلاعات37
2-8-3-زیرساخت‌ها حقوقی و قانونی مناسب(مقررات)38
2-8-4-آمادگی فرهنگی جامعه و بنگاه‌های اقتصادی38
2-9-انواع کانال‌های ارائه خدمات الکترونیکی39
2-9-1- بانکداری خانگی40
2-9-2- صفحات وب40
2-9-3-بانکداری تلفنی40
2-9-4- خدمات بانکی مبنی بر تلویزیون41
2-9-5- بانکداری از طریق تلفن همراه41
2-9-6-دستگاه‌های خودپرداز اتوماتیک42
2-10-پیشینه تحقیق42
2-10-1سوابق داخل کشور42 
2-10-2-سوابق تحقیقاتی خارج از کشور47 
2-10-3- نتایج آماری به دست آمده از سایر مطالعات 51
2-12- تعاریف اصطلاحات بکار رفته در تحقیق52
منابع

 

 

مقاله مبارزه با پولشویی در قوانین ایران و اسناد بین المللی

مقاله مبارزه با پولشویی در قوانین ایران و اسناد بین المللی کلمات کلیدی : مبارزه با پولشویی در ایران قانون مبارزه با پولشویی ایران مبارزه با پولشویی در قوانین ایران راهکارهای مبارزه با جرم پولشویی مبارزه با پولشویی در اسناد…

سورگوم ( sorghum bicolor)

سورگوم ( sorghum bicolor) سورگوم اصلاح سورگوم منشا ، گونه ها و نژاد سورگوم دانلود مقاله سورگوم ( sorghum bicolor) سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه…

پایان نامه كارشناسی ارشد رشته اقتصاد و مطالعات منطقه ای با عنوان رابطه توسعه پایدار و توسعه اقتصادی در ایران (86 ـ 1357)

پایان نامه كارشناسی ارشد رشته اقتصاد و مطالعات منطقه ای با عنوان رابطه توسعه پایدار و توسعه اقتصادی در ایران (86 ـ 1357) توسعه پایدار توسعه یافتگی توسعه اقتصادی گفتمان توسعه در ایران سند چشم انداز بیست ساله رابطه جریان‌های…

پرسشنامه ارزیابی عملکرد با مدل شش وجهی کارت امتیازی متوازن

پرسشنامه ارزیابی عملکرد با مدل شش وجهی کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد BSC دانلود رایگان پرسشنامه کارت امتیازی متوازن دانلود رایگان پرسشنامه bsc نمونه پرسشنامه کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه مدل شش وجهی…

عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان

عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان کلمات کلیدی : نیات رفتاری مشتریان مدل نیات رفتاری ابعاد نیات رفتاری تعریف نیات رفتاری نیات رفتاری در تبليغات موبایلی تحقیق در مورد نیات رفتاری مشتریان انگیزه های اقدام…

روغن در ترانسفورماتورها و بررسی ویژگیهای و نحوه تصفیه آن

روغن در ترانسفورماتورها و بررسی ویژگیهای و نحوه تصفیه آن تصفیه رو غن روغن ترانسفورماتور احیای شیمیایی روغن روغن در ترانسفورماتورها بررسی ویژگیهای روغن ترانسفورماتور نحوه تصفیه روغن ترانسفورماتور روغن در ترانسفورماتورها و بررسی ویژگیهای و نحوه تصفیه آن رفتن…

تشریح و طراحی اقسام درایر ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده

تشریح و طراحی اقسام درایر ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده گاز طبیعی فشرده دانلود پایان نامه سیستم سوخت رسانی CNG نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی تشریح و طراحی اقسام درایر ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده سیستم سوخت رسانی…

بررسی اعتبار بیع با ثمن شناور در فقه

بررسی اعتبار بیع با ثمن شناور در فقه ثمن شناور بیع با ثمن شناور مکانیزم تعیین ثمن پایان نامه بیع با ثمن شناور ارزش و کارکرد شناور بودن ثمن بررسی صحت بیع با ثمن شناور در فقه بررسی فقهی اعتبار…

مدیریت سیستمهای پاداش و عوامل اثرگذاری بر خط مشی های مدیریت پاداش در سازمان و رابطه آن با مفاهیم مختلف

مدیریت سیستمهای پاداش و عوامل اثرگذاری بر خط مشی های مدیریت پاداش در سازمان و رابطه آن با مفاهیم مختلف رابطه پاداش و انگیزش مبانی اعطای پاداش مدیریت سیستمهای پاداش ویژگیهای سیستم پاداش جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی…

فصل دوم پایان نامه سلامت اجتماعی

فصل دوم پایان نامه سلامت اجتماعی کلمات کلیدی : مبانی نظری سلامت اجتماعی دانلود مبانی نظری سلامت اجتماعی پیشینه تحقیق سلامت اجتماعی دانلود پیشینه تحقیق سلامت اجتماعی پیشینه داخلی سلامت اجتماعی پیشینه خارجی سلامت اجتماعی پیشینه پژوهش سلامت اجتماعی پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مالیه رفتاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مالیه رفتاری مبانی نظری مالیه رفتاری پیشینه تحقیق مالیه رفتاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق مالیه رفتاری پیشینه پژوهش مالیه رفتاری ادبیات نظری تحقیق مالیه رفتاری دانلود مبانی نظری مالیه رفتاری دانلود پیشینه تحقیق مالیه…

پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی

پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی پرسشنامه هوش اخلاقی پرسشنامه هوش اخلاقی مدیران پرسشنامه مهارت های ارتباطی پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران…

سرقت تعزیری در حقوق کیفری

سرقت تعزیری در حقوق کیفری پایان نامه سرقت دانلود پایان نامه سرقت سرقت تعزیری واکنش کیفری ناظر به سرقت تعزیری سرقت تعزیری در حقوق کیفری رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق سرقت تعزیری در حقوق کیفری      …

ویژگی ها و تعیین کننده های خودکارآمدی و مراحل رشد آن

ویژگی ها و تعیین کننده های خودکارآمدی و مراحل رشد آن ویژگی ها و تعیین کننده های خودکارآمدی و مراحل رشد ان رفتن به سایت اصلی خودکارآمدی  یکی از ویژگی های شخصیتی و باور درونی می باشد که بر طرز…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک رهبری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک رهبری مبانی نظری سبک رهبری پیشینه تحقیق سبک رهبری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری پیشینه پژوهش سبک رهبری ادبیات نظری تحقیق سبک رهبری دانلود مبانی نظری سبک رهبری دانلود پیشینه تحقیق سبک…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنبات دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنبات پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنبات فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه…

پاورپوینت زندگینامه كامران ديبا و تحلیل شهرك شوشتر نو

پاورپوینت زندگینامه كامران ديبا و تحلیل شهرك شوشتر نو پاورپوینت زندگینامه كامران ديبا و تحلیل شهرك شوشتر نو پاورپوینت تحلیل شهرك شوشتر نو شهرك شوشتر نو مقاله تحلیل شهرك شوشتر نو تحقیق شهرك شوشتر نو پیشینه ی تاریخی شهرك شوشتر…

بررسی خودكشی از دیدگاه فقه جزایی و حقوق كیفری

بررسی خودكشی از دیدگاه فقه جزایی و حقوق كیفری خودکشی از نظر پزشکی قانونی چگونگی تشخیص خودکشی عوامل موثر خودکشی دانلود مقاله بررسی خودكشی از دیدگاه فقه جزایی و حقوق كیفری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

ارز‌یابی کارایی شعب سازمان تامین اجتماعی

ارز‌یابی کارایی شعب سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مقاله ارزیابی عملکرد مقاله ارزیابی عملکرد سازمان مقاله…

طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back (آپدیت شده با 203 صفحه)

طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back (آپدیت شده با 203 صفحه) سوئیچینگ Fly back سوئیچینگ فلای بک منبع تغذیه سوئیچینگ طراحی منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه سنجش و ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد ادبیات نظری سنجش و ارزیابی عملکرد فصل…

اصول و کاربرد مدل سازی ژئوشیمیایی و بررسی فرآیند آن

اصول و کاربرد مدل سازی ژئوشیمیایی و بررسی فرآیند آن مدل سازی ژئوشیمیایی کاربرد مدل سازی ژئوشیمیایی بررسی فرآیند مدل سازی ژئوشیمیایی دانلود پایان نامه مدل سازی ژئوشیمیایی فرایند بهینه سازی در مدل سازی ژئوشیمیایی رفتن به سایت اصلی دانلود…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تصمیم گیری مشارکتی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تصمیم گیری مشارکتی مبانی نظری تصمیم گیری مشارکتی دانلود مبانی نظری تصمیم گیری مشارکتی پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی ادبیات نظری تصمیم گیری مشارکتی فصل دوم پایان نامه تصمیم گیری مشارکتی مبانی نظری و پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی در سازمان 41 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی در سازمان 41 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بی تفاوتی در سازمان مبانی نظری بی تفاوتی در سازمان پیشینه تحقیق بی تفاوتی در سازمان پیشینه داخلی بی تفاوتی در سازمان پیشینه…

پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای فعالیت

پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای فعالیت پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای فعالیت پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *