پرسشنامه شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

پرسشنامه شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در بانک
پرسشنامه پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
پرسشنامه استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری کلانتری (۱۳۸۹)
پرسشنامه موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
پرسشنامه مدیریت دانش
پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری
پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

 

 

 

 

 

 

مقدمه

 عصر امروز، عصر سازمانهای مبتنی بر دانش  است. مدیریت دانش در راستای دستیابی به منابع نوین دانشی، تئوری های نوینی همچون مدیریت دانش جامعه گرا  که هدف آن دستیابی به منابع عظیم دانش مشتریان است را مورد توجه جدی قرار داده است (رتنا و تی ان جی  ،2011). در سال های اخیر، موضوع مدیریت دانش بسیار مورد توجه قرار گرفته و مدیریت دانش، فرصتی را برای سازمان ها فراهم می آورد که با احتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصت های پدیدار شده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند. مدیریت دانش در ارتباط با بدست آوردن، اشتراک گذاری و بسط دانش مشتریان و با هدف سودرسانی مشترک بین مشتریان و سازمان می باشد.

 

در ادامه به بررسی وضعیت کنونی مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران به بررسی نقش و اثر مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری اشاره شده و با توجه به نظر سنجی انجام شده در میان مدیران و معاونین و کارشناسان (خبرگان) شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران به تحلیل میزان تاثیر عوامل مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته می شود.

 

 

 

    ابزارهای جمع آوری داده ها

ابزار گردآوری اطلاعات بوسیله یا وسایلی اطلاق می گردد که از طریق اجرای آن ها، اطلاعات جمع آوری می گردد( دلاور،1379). در این پژوهش جهت جمع آوری اطلاعات و دست یابی به اهداف از پرسشنامه بی نام با سوالات بسته و از طیف پنج گزینه ای لیکرت استفاده و پاسخ ها از کاملاً مخالف تا کاملاً موافق تنظیم شده است. چرا که پرسش بسته به فرد کمک می کند تا با انتخاب یکی از گزینه های فراهم شده سریع تر تصمیم بگیرد و نیز استخراج اطلاعاتی که باید تحلیل شوند را برای پژوهشگر ساده می کند. در این پژوهش دو دسته متغیر وجود دارد؛ هر یک از عوامل برشمرده در فرضیات تحقیق به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته می شود (مدیریت دانش و سه عامل دیگر) و موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان متغیر وابسته و همچنین عوامل سازمانی به عنوان متغیر میانجی انتخاب می گردند که در تنظیم پرسشنامه از تمام این متغیرها استفاده شده است.

 

قسمت اول : مشخصات فردی

این بخش شامل «3» سوال است که این سوالها در مورد ویژگی­های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان می­باشد.

قسمت دوم : سوالات اصلی مربوط به فرضیه ها

حاوی  40 سوال که هدف از پاسخ دادن به سوالات آگاهی یافتن از اثرات مدیریت دانش و دیگر عوامل مستقل، اثر میانجی عوامل سازمانی بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پاسارگاد شعب شمال شهر تهران می باشد.

این قسمت بر اساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت طراحی شده است. صورت کلی و امتیاز بندی این طیف مطابق با جدول (3-1) می باشد

                        

جدول 3-1 امتیاز بندی سوالها

شکل کلی پرسشنامه

کاملا مخالف

مخالف

ممتنع

موافق

کاملا موافق

امتیاز بندی

1

2

3

4

5

 

 

 افراد از بین پنج گزینه انتخاب خود را انجام داده و برای سوالات پرسشنامه نمرات 1 تا 5 طبق جدول 3-1 در نظر گرفته می شود و نمره کل آن از طریق جمع نمرات کسب شده سنجیده می شود. شرح مختصری از فرضیات پرسشنامه و تعداد و شماره سؤالات در جدول (3-2) آمده است. همچنین نمونه ای از پرسش نامه نیز در قسمت ضمائم پیوست می باشد.

 

جدول (3-2) : شرح سؤالات پرسشنامه

فرضیات

مشتری گرایی

کسب  وکاربرد  دانش

انتشار دانش

متغیرهای سازمانی

تکنولوژی

موفقیت CRM

شماره سوال

1 – 7

8 – 15  

16 – 18

19 – 28

29 – 34

35 – 40

تعداد سوال

7

8

3

10

6

6

 

 

3-2-         روایی و پایایی

 

3-7-1-     تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی پرسشنامه یکی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات است و بدین معنی است که ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی بدست می دهد (سرمد، بازرگان و مجازی،1379). به عبارت دیگر پایایی یعنی اینکه اگر یک وسیله اندازه گیری که برای سنجش متغیر و صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان یا مکان دیگر مورد استفاده قرارگیرد، نتایج مشابهی از آن حاصل شود، در واقع ابزار پایا یا معتبر ابزاری است که از خاصیت تکرارپذیری و سنجش نتایج یکسان برخوردار باشد (حافظ نیا ،1385). هدف و منظور از پایایی و ثبات پرسشنامه این است که چنانچه این تحقیق توسط فرد دیگری یا توسط همان محقق در زمان و مکان های مختلف دوباره انجام شود به  مشابهی دست یابد. به عبارت دیگر پایایی یا اعتبار که به دقت و اعتماد پذیری نیز تعبیر می شود، معین می کند یک ابزار اندازه گیری تا چه حد میزان سازگاری مفهوم مورد نظر را اندازه می گیرد. پایایی و یا اعتبار با پایداری و سازگاری اندازه گیری سروکار دارد (سکاران،1381).

 با استفاده از فرمول زیر مقدار ضریب آلفا را می توان محاسبه کرد:

معادله (3-2) :

 

α= ضریب آلفای کرونباخ

n= حجم نمونه

=  واریانس سوال

= واریانس کل پرسشنامه

دراین تحقیق قبل از توزیع نهایی پرسشنامه تعداد 35 نفر از پاسخگویان به طور تصادفی انتخاب شدند و سپس پرسشنامه ها در اختیار آنها قرار گرفت.

بعد از جمع آوری پرسشنامه، ضریب آلفای کرونباخ برای هر یک از ابزارهای بکار برده شده محاسبه گردید که مقادیر همگی بیانگر پایایی قابل اعتماد ابزارهای بکار برده شده است. در نهایت در جدول (3-3) ضرایب آلفای کرونباخ هر یک از متغیرها با توجه به کل داده ها آورده شده است. همچنین پایایی کل پرسشنامه نیز مقدار “906/0” بدست آمد که بیانگر میزان بالای پایایی پرسشنامه تحقیق می باشد.

جدول(3-3) : مقدار آلفای کرونباخ

متغیر مورد بررسی

تعداد آیتم

آلفای کرونباخ

مدیریت دانش

11

630/0

مشتری گرایی

7

799/0

تکنولوژی CRM

6

897/0

عوامل سازمانی

10

875/0

موفقیت  CRM

6

850/0

 

چون ضرایب به عدد یک نزدیک می باشد می توان گفت اعتماد (پایایی) پرسشنامه مناسب تشخیص داده شد و می توان پرسشنامه را توزیع نمود.

 

 

 

 

 

 

مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی

مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی رفتن به سایت اصلی مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق موانع کارآفرینی سازمانی 102 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق موانع کارآفرینی سازمانی 102 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری موانع کارآفرینی سازمانی تاریخچه موانع کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق موانع کارآفرینی سازمانی پیشینه پژوهش موانع کارآفرینی سازمانی مبانی نظری در مورد موانع کارآفرینی سازمانی پیشینه…

تقسیم بندی نگرش ها و رویکردهای تدوین استراتژی توسط صاحبنظران

تقسیم بندی نگرش ها و رویکردهای تدوین استراتژی توسط صاحبنظران تدوین استراتژی تدوین استراتژی swot تدوین استراتژی به روش swot تدوین الگوی استراتژیک تدوین استراتژی با swot منظور از تدوین استراتژی چیست تدوین استراتژی در سازمان تدوین استراتژی رقابتی رویکردهای…

بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن

بررسی ابعاد یادگیری مادام العمر و نقش آموزش عالی در آن ابعاد یادگیری یادگیری مادام العمر پایان نامه یادگیری مادام العمر ابعاد یادگیری مادام العمر یادگیری مادام العمر در دانشجویان نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر رفتن به سایت…

بررسی ذینفعان فن بازار و مطالعات تطبیقی آن در جهان

بررسی ذینفعان فن بازار و مطالعات تطبیقی آن در جهان تعریف فن بازار انواع فن بازار فن بازار در ایران ضرورت وجود فن بازار تفاوت فن بازار با سایر بازارها مدل های پیاده سازی فن بازار عوامل موثر بر موفقیت فن…

حل تمرین های درس بهره برداری از سیستم های قدرت دکتر سیاهکلی

حل تمرین های درس بهره برداری از سیستم های قدرت دکتر سیاهکلی حل تمرین های درس بهره برداری از سیستم های قدرت دکتر سیاهکلی رفتن به سایت اصلی حل تمرین های درس بهره برداری از سیستم های قدرت دکتر سیاهکلی…

اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری

اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری کلمات کلیدی : مداخله در CBPT مروری بر شکل گیری CBPT بازی درمانی شناختی رفتاری پیشینه های نظری برای CBPT تعریف بازی درمانی شناختی-رفتاری بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی رفتاری فرایند ارزیابی کودک در…

مقاله قاجاریان

مقاله قاجاریان قاجار قاجاریه تاریخ معاصر ایران دانلود مقاله قاجاریان سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه تاریخ fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید پایان نامه…

پاورپوینت دلبستگی شغلی

پاورپوینت دلبستگی شغلی دانلود رایگان پاورپوینت دلبستگی شغلی پاورپوینت دلبستگی شغلی دلبستگی شغلی تعریف دلبستگی شغلی الگوي موثر بر دلبستگي شغلي مفاهيم دلبستگي شغلی رویكردهای نظری دلبستگی شغلی متغيرهایی که در ايجاد دلبستگي شغلي نقش دارند تفاوت دلبستگی شغلی با…

پاورپوینت تاریخچه و سیر تحول حسابداری

پاورپوینت تاریخچه و سیر تحول حسابداری کلمات کلیدی : پاورپوینت تاریخچه و سیر تحول حسابداری تحقیق تاریخچه و سیر تحول حسابداری مراحل تکامل حسابداری فرا لوکا پاچیولی اصول کتاب پاچیولی آثار انقلاب صنعتی بر حسابداری کمیته هایAICPA انجمن حسابداران رسمی…

ارائه سیستمی بهبود یافته برای ارزیابی عملکرد شهرک های صنعتی با مدل BSC

ارائه سیستمی بهبود یافته برای ارزیابی عملکرد شهرک های صنعتی با مدل BSC ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های…

معیارهای متداول سنجش نقدشوندگی و اقدامات لازم جهت افزایش آن

معیارهای متداول سنجش نقدشوندگی و اقدامات لازم جهت افزایش آن کلمات کلیدی : نقدشوندگی آمیهود اهمیت نقدشوندگی افزایش نقدشوندگی سهام تعریف نقدشوندگی سهام نقدشوندگی سهام چیست نقدشوندگی سهام در بورس اهمیت نقدشوندگی در بازار ریسک نقدشوندگی بازر و سهام نقدشوندگی…

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثالهای تشریحی)

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت و…

پاورپوینت انواع استراتژی (فصل دوم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی)

پاورپوینت انواع استراتژی (فصل دوم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت و…

نقش گروه های فشار اسرائیل محور در سیاست گذاری خارجی در آمریكا

نقش گروه های فشار اسرائیل محور در سیاست گذاری خارجی در آمریكا کلمات کلیدی : پایان نامه اسرائیل قدرت اسرائيل در آمريكا سیاست گذاری خارجی در آمریكا روابط ايالات متحده آمريكا و اسرائيل  جایگاه اسرائیل در سیاست گذاری خارجی در…

مراجع بین المللی حاکم بر اِشغال و عوامل موثر بر آن

مراجع بین المللی حاکم بر اِشغال و عوامل موثر بر آن اِشغال نظامی تحولات قانونی اِشغال عوامل موثر بر وضع قوانین اِشغال مراجع بین المللی حاکم بر اِشغال مراجع بین المللی حاکم بر اِشغال و عوامل موثر بر آن منابع…

مبانی نظری اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن

مبانی نظری اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین…

پاورپوینت آشنایی با سد های لاستیکی

پاورپوینت آشنایی با سد های لاستیکی پاورپوینت تحلیل بتن شفاف بتن شفاف تحقیق بتن شفاف پروژه بتن شفاف مقاله بتن شفاف لیتراکن بتن انتقال دهنده نور تأثيرات سازه ای ویژگی‌های بتن شفاف پوشش کف طراحی داخلی مسلح کردن بلوک بتنی…

پاورپوینت زندگی نامه و آثار سانتیاگو کالاتراوا

پاورپوینت زندگی نامه و آثار سانتیاگو کالاتراوا پاورپوینت زندگی نامه و آثار سانتیاگو کالاتراوا زندگی نامه سانتیاگو کالاتراوا سانتیاگو کالاتراوا روند طراحی کالاتراوا برخی از آثار سانتیاگو کالاتراوا مجتمع ورزشی آتن در یونان ولودرام سایت پلان برج ترنینگ تروسو در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی مبانی نظری سبک های اسنادی ادبیات نظری سبک های اسنادی چارچوب نظری سبک های اسنادی فصل دوم پایان نامه سبک های اسنادی دانلود مبانی نظری سبک های اسنادی پیشینه سبک های اسنادی…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری دغدغه مسیر شغلی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری دغدغه مسیر شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دغدغه مسیر شغلی مبانی نظری دغدغه مسیر شغلی پیشینه تحقیق دغدغه مسیر شغلی پیشینه داخلی دغدغه مسیر شغلی پیشینه خارجی دغدغه مسیر شغلی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی طلاق

ادبیات نظری و پیشینه تجربی طلاق کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طلاق مبانی نظری طلاق پیشینه تحقیق طلاق پیشینه داخلی طلاق پیشینه خارجی طلاق پیشینه پژوهش طلاق پیشینه نظری طلاق ادبیات نظری طلاق چارچوب نظری طلاق پیشینه طلاق…

برنامه های عمرانی تحت اکسل

برنامه های عمرانی تحت اکسل اکسل صورت وضعیت تاخیرات تغییر مقادیر طراحی پل برنامه های عمرانی رفتن به سایت اصلی با توجه به عمومی و سادگی کاربا نرم افزار اکسل در این فایل حدود هیجده برنامه عمرانی تحت اکسل جمع…

پروتکل درمانی و پکیج آموزشی افزایش باورهای خودکارآمدی

پروتکل درمانی و پکیج آموزشی افزایش باورهای خودکارآمدی کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پکیج آموزشی افزایش باورهای خودکارآمدی پروتکل درمانی افزایش باورهای خودکارآمدی خرید پروتکل درمانی افزایش…

پرسشنامه آسیب شناسی سیستم مدیریت استعداد در شرکت

پرسشنامه آسیب شناسی سیستم مدیریت استعداد در شرکت پرسشنامه مدیریت استعداد دانلود پرسشنامه مدیریت استعداد پرسشنامه مدیریت استعداد آرمسترانگ پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس و راپر پرسشنامه مدیریت استعداد اوهلی دانلود پرسشنامه مدیریت استعداد پرسشنامه مدیریت استعداد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *